
Exposició que mostra el resultat de la 18a edició de projecte Zona intrusa i la seva itinerància per 9 instituts de la ciutat.
Zona intrusa és un projecte artístic i educatiu, iniciativa i producció del M|A|C (Mataró Art Contemporani), adreçat als centres d’educació secundària i batxillerat de Mataró, que cerca apropar-hi l’art contemporani amb l’objectiu de produir un espai crític de coneixement i experimentació.
El projecte Zona intrusa 18
L’artista i comissari Martí Anson ha reprès en aquesta divuitena edició de Zona Intrusa l’argument de l’edició anterior “El problema és la pintura”. Així, dona continuïtat, a través de les propostes dels cinc artistes convidats, a la idea de joc com a exercici primordial de la itinerància. En els tallers s’ha abordat la pràctica artística des de la premissa que la creació ha de ser, sobretot, un espai alliberador enfocat en el procés creatiu, l’experimentació i l’acció improvisada, i no una eina d’instrucció únicament orientada a la formalització d’una obra d’art.
Podeu veure el contingut del projecte educatiu aquí
Artistes i instituts
Els artistes col·laboradors i els instituts participants en aquesta edició han estat:
Estel Boada
Jaume Clotet
Neus Masdeu
Tere Recarens
Xavier Aballí
Escola Freta | Gemma Sanz
Escola Pia Santa Anna | Cristina Ibáñez-Tarter
Escola Salesians | Montse Mora
Institut Alexandre Satorras | Mercè Espiell
Institut Escola Àngela Bransuela | Núria Hurtado
Institut Josep Puig i Cadafalch | Rosabel Aldabo
Institut Laia l’Arquera | Judit Garí
Institut Miquel Biada | Isaura Fité
Institut Thos i Codina | Marina Pineda
Tota aquesta experiència ha estat traslladada en una exposició a la sala 4 del M|A|C Presó, en una proposta conjunta en el disseny de l’espai ideada per Martí Anson i l’alumnat, i el resultat de tot el procés, enregistrat pel cineasta Carlos Essmann.
Per a més informació consultar la web del M|A|C